Submit Your Poems
Get Your Premium Membership


See and share Beautiful Nature Photos and amazing photos of interesting places



Quote of the Day

Quote Left"The harder you work, the luckier you get."Quote Right

by Gary Player

  |  Comment

Happy Guy Jack

Jack Ellison Avatar Jack Ellison - LIFETIME Premium Member Jack Ellison - Premium MemberPremium Member Send Soup Mail Go to Poets Blog Block poet from commenting on your poetry

Below is the poem entitled Happy Guy Jack which was written by poet Jack Ellison. Please feel free to comment on this poem. However, please remember, PoetrySoup is a place of encouragement and growth.

Read Poems by Jack Ellison

Best Jack Ellison Poems

+ Fav Poet

Happy Guy Jack



Knee deep in problems? See Happy Guy Jack! He'll make you feel better Forget all that crap! Junk that's been filling Your life and your brain No need for that bad stuff Don't need all that pain! Just give it the boot! Say, "Take off outta here"! Then giggle and cackle And go have a beer! The world will go on If you worry or not Don't be such a silly Give happy a shot! A broken record? Me pushing this stuff? You'll soon catch my drift Then won't get enough You'll beg Happy Jack To bring more good cheer So smile, damn it, smile! Now go have that beer! © Jack Ellison 2012

Post Comments

Please Login to post a comment
  1. Date: 12/22/2012 11:20:00 AM
    I hear applause from the crowd! Yayyyy!

    Ellison Avatar Jack Ellison
    Date: 12/22/2012 4:34:00 PM Block poet from commenting on your poetry


    I can hear it too!!! Makes me feel sooo good! Love Jack xox
  1. Date: 12/21/2012 2:15:00 AM
    Its funny Jack but beer and happy go very well together, for me anyways. Blessings and happy holiday O bringer of joy, Carl

    Ellison Avatar Jack Ellison
    Date: 12/21/2012 4:22:00 AM Block poet from commenting on your poetry


    "O bringer of joy"... LOL Have yourself a very Merry Christmas, my friend! Cheers!
  1. Date: 12/21/2012 2:13:00 AM
    I really loved this upbeat write! This is for us who tend to take life way too seriously! Thanks, Jack, for putting a smile on my face...and for your post! Have a fantastic Christmas! Hugs!

    Ellison Avatar Jack Ellison
    Date: 12/21/2012 4:20:00 AM Block poet from commenting on your poetry


    So happy I could raise your spirits as we approach the holidays! Hope your Christmas is the merriest ever! Love Jack xox
  1. Date: 12/20/2012 11:06:00 AM
    Hi Jack, really enjoyed this a lot. The last stanza did in fact make me smile, so now I guess I will go have that beer. Rollo

    Ellison Avatar Jack Ellison
    Date: 12/20/2012 1:34:00 PM Block poet from commenting on your poetry


    Trust you enjoyed the beer! Here's wishing you and yours the Merriest of Christmas' and the Happiest of New Years, Rollo! CHeers!
  1. Date: 12/20/2012 9:59:00 AM
    such positivity Jack, should bottle up your poetry, then we can read anytime, thats how good it is...

    Ellison Avatar Jack Ellison
    Date: 12/20/2012 10:14:00 AM Block poet from commenting on your poetry


    WOWSERS! Can I quote you on this one! LOL Thanks a great big bunch and hope you have a very Merry Christmas and a Joyous New Year! Your friend, Jack
  1. Date: 12/20/2012 6:50:00 AM
    How about I have a nice holiday drink. I'll lift the cup and say "Cheers! Jack, for bringing us cheer / for a wonderful poem / to usher in a new year.

    Ellison Avatar Jack Ellison
    Date: 12/20/2012 7:07:00 AM Block poet from commenting on your poetry


    My pleasure Mr. Jon... that's what I'm here for! Have a wonderful Christmas and a wonderful 2013! Cheers, Jack
  1. Date: 12/20/2012 6:41:00 AM
    Lol, worry and regurgitate your thoughts won't solve any problems. Only make you tired. True, Jack. When you are happy then you are at your best to be able to solve anything that comes your way. I think I will have a beer. Lol. Nah, I don't drink. I'll have a Sprite. That's what I'll do :) Have a giggle, cackle day!

    Ellison Avatar Jack Ellison
    Date: 12/20/2012 6:45:00 AM Block poet from commenting on your poetry


    You, my friend, make my sun shine every day! I don't drink either... silly habit! Don't need it to lift my spirits! Love ya, Jack xox
  1. Date: 12/20/2012 4:54:00 AM
    - Words and thoughts that I should take care of when things get difficult. - - I could have teach you some good words in Norwegian that would look good in this poem, Jack ..... (but they did not fit the "Sunday school") - Hope Christmas will be a nice and peaceful for you and your family. - oxox / / Anne Lise :)

    Andresen Avatar Anne Lise Andresen
    Date: 12/20/2012 1:13:00 PM Block poet from commenting on your poetry


    <3 .....LOVE YOU TO, MY FRIEND !!!! :) <3
    Ellison Avatar Jack Ellison
    Date: 12/20/2012 5:32:00 AM Block poet from commenting on your poetry


    It has been a wonderful experience for me to meet all the great poets and personalities here on the Soup since joining in August. You were the first to accept me and make me feel welcome and you know, we never forget their first love! Hope your Christmas is a happy time for you and your loved ones! Thank you sweet Anne-Lise... love and big hugs, Jack