Submit Your Poems
Get Your Premium Membership

Best Satire Poems

Below are the all-time best Satire poems written by Poets on PoetrySoup. These top poems in list format are the best examples of Satire poems written by PoetrySoup members

View ALL Satire Poems

Search for Satire poems, articles about Satire poems, poetry blogs, or anything else Satire poem related using the PoetrySoup search engine at the top of the page.

Definition & Discussion of Satire Poems
Read Satire Poems

See also: Best Famous Poems

123
Details | Satire Poem |

23 warning signs that you are severely addicted to poetrysoup dot com



1) Since you have such a crazy drive to post every thought which goes through your mind, you consider posting your grocery lists.

2) You come up with another lame senryu just to post something new(and create a cheap entry for yet another contest).

3) Even though you post everything which comes to mind, post 3+ poems per day, every day, you believe all of your posts to be exemplary pieces.

4) (in relation to #3) You believe all of the "This is a masterpiece!" comments left on your poems, to be completely sincere.

5) You have the tendency to ignore that you are nearing 60 years of age. You put up avatars of yourself, circa 1971, and flirt with nearly every Souper below the supposed age of 30.

6) Instead of having a romantic evening with your significant other, you end up surfing the Soup blogs and drooling over member avatars.

7) After being single for 15 years, a completely compatible person asks you on a date. You decline the offer, end up surfing the Soup blogs and drooling over member avatars.

8) The admin makes an announcement concerning site maintenance, how the site might be down for 24 hrs -- upon reading the announcement, your stomach drops-out, you are filled with a phantasmagoric sense of doom which escalates into a bout of nihilism so strong, you consider methadone treatment to prepare yourself for the upcoming site-shutdown.

9) You begin methadone treatment in preparation for the two hours you will be away from the Soup(and awake)attending your best friend's funeral.

10) Your sleep-time has drastically altered to less than 4 hours of sleep per night. This is for various reasons, one of these being that every week you feel the need to leave a minimum of 1000 comments on poems, so whenever you post something new, the 'return' comments on said post, help push it up the 'Top 100 Recent Poems' list. You consider this to be an accomplishment akin to winning the Nobel Prize in Literature. You are awesome.

11) Instead of watching your favourite soap opera on the booby, you follow the soaps happening between Soupers in the blogs.

12) Every time you get a splinter, you have a strong urge to put up a blog about it to gain support and sympathy during your ordeal.

13) You put up blogs telling members that you are going to be 'gone' for 2 days, and apologize for not "being there for everyone" while away from the site.

14) After not seeing daylight for months on end, you put up a blog about seeing the most amazing thing .... you finally went outside and saw this blazing orb in the .... in the .... in the whatchamacallit, sky?

15) You forget to say "Merry Christmas!" to your family at home, but 'say' it in the Christmas blog that you put up on the Soup.

16) You forget your significant other's Birthday, but remember the Birthday of your favourite 'platonic' Souper.

17) Whenever you see or hear the word "Soup", your palms become itchy and you can barely contain yourself from using a computer/phone to login to poetrysoup.com.

18) You believe that if a poem rhymes, it is automatically a decently written poem.

19) In desperation, your family members and friends create accounts on the Soup, believing this to be the only way left to interact with you. In return, you have your account deleted and open a new one under an assumed pen-name.

20) You make the rounds each new day leaving "Good Morning!" comments on your friend's poems.

21) You go on vacation to an exotic beach location. The weather is gorgeous. The water is wonderfully warm. The sand is splendid. You don't swim in the wonderfully warm water. You don't take in the sights of the beach. You barely even notice the beach. Instead, you log onto the Soup via your laptop/phone.

22) Your children are hungry. You barely even know who your children are anymore. You don't care. *click* *clickety-click*

23) Your significant other finally offers to "do THAT thing"(yes, THAT one!)you've always fantasized him/her doing with you, but until now, he/she has always refused to fulfill for you. Now .... you don't care. *click* *clickety-click* 










+/-


Details | Satire Poem |

Mirror, Lie to Me

I stare at my mirror
So shocked by what I see
There is a strange woman
Staring right back at me

I must’ve been abducted
This must be a crazy trick
For the reflection that I see
Is making me quite sick

Are those horrid wrinkles?
Is that a double chin?
The neck that was my joy
Is pillar like- not thin!

My eyes have no sparkle
They look listless and glazed
Perhaps it’s hard to focus
When I feel so dazed

Maybe it’s just a dream
From which I will awake
For how could that be me?
I’m sure it’s just a fake

I pinch myself real hard
The mirror woman screams
Oh no, it must be true
Now both of us cry streams

Mirror, you’re a traitor!!!
Mirror, this is a crime!!!
I order you to hide!!!
The tell-tale signs of time!!!

Do me a small favor
Tell me a little lie
Reflect a younger me…
Oh please, give it a try!

Eileen Manassian Ghali


Details | Satire Poem |

My butt crack

My butt crack 
Is quite a split 
It supports the rest of me 
when I sit 
you thought I was gonna say something else didn't you ?

My butt crack 
Is a marvel to behold 
It was cute when I was young 
but now offensive since I'm old 

My butt crack 
Is pretty darn straight 
can you imagine if it was crooked 
pretty weird sight I would rate 

My butt crack 
Is funny to me 
when I bend over in my jeans 
It peeks out 
for you to see 

My butt crack 
wanted me to write this today 
for no other reason 
then just to say......................

I gotta split 


LOL 

Eric (and sometimes not)


Details | Satire Poem |

The Soup Reich


The Fuhrer's deceit is baked with OCD tendencies,
one hand doling it out to the masses,
while the other hand places more checkpoints
along the already tightly surveilled perimeter.

The Fuhrer's Souper Troopers, Gestapo and Souparazzi
scour the Soup halls for any anomalies,
for any Resistance Fighters of literature
who might distract the masses' attention

away from the Fuhrer's spotlight. And there! Hark
the Herald Demons, the Head Pig pounds the podium,
refocuses the little piggies' minutely distracted attention
with tales of fearful monsters, uniting the crowd

against a common enemy. 

Divide the mind, to conquer it. "Divide and Conquer,"
whisper the Fuhrer's elite henchmen
as they send-out another wave of soupmail propaganda,
while running fingers across the mustaches dangling

from their rat-faces like miniature toupees meant for 
the now-aged Ken dolls stricken with cancer from eating 
too many GMO Swastika corn-dogs and Huns.burger Helper --
cannibalistic swine eating their own kind. "Sieg Heil!" 

The little piggies devour Swastika slop from their troughs:
big lies broken down, fed to them over time
until they squeal dolefully, piggies wrapped in blankets
waiting for another bribed lullaby to help them fall asleep.

Poor little piggies. Believing themselves to have no talent
of their own, they ride on the barbeque sauce coat tails of a 
one-trick pony-pig Fuhrer -- selling short their own deserved
spotlight to a fugazi masquerading as a 24 Carat saint.







July 22nd, 2013

________________________________________________________



"Take the greatest deceits, decorate them with gold and hand them out as gifts. 
When the masses have swallowed the contents, you can make these people 
believe and do anything." - Adolf Hitler
 
 "The more we do to you, the less you seem to believe we are doing it."
- Dr. Joseph Mengele

"The most common characteristic of all police states, is intimidation by surveillance. Citizens know they are being watched and overheard. Their mail is being examined. Their homes can be invaded. When citizens alter their natural conduct via the fear of being watched, truth becomes suppressed when public discussion turns into whispers." - Vance Packard

"To silence satire, is to silence freedom." - Sidney Hook

“The true essence of a dictatorship is in fact not its regularity, but its unpredictability and caprice; those who live under it must never be able to relax, must never be quite sure if they have followed the rules correctly or not.” 
- Christopher Hitchens, Hitch-22: A Memoir

“The first truth is that the liberty of a democracy is not safe if the people tolerate the growth of private power to a point where it becomes stronger than their democratic state itself. That, in its essence, is fascism -- ownership of government by an individual, by a group, or by any other controlling private power." 
- Franklin D. Roosevelt


*Author's Note: This satire does not involve the TPS administration.





+/-


Details | Satire Poem |

Granny Panty Annie, the Tranny

Lemme tell ya' about a
*ding-bat skit-zo 
bee-hotch* tranny
named Annie...

I met her one night 
under disco lights 
up at Candies

She was 
starin' at me
grittin' her teeth
aimin' ta' see 
if I wanted a piece
of he 
OR
of she 
by way of flashin' granny panties

She was
shootin' pool
actin' a fool
so I 
took a shot
and one tiny glance 
but got caught

So I
lit up a smoke
and tried to play it off cool
but it was too late
she had pulled up a stool

She slurred,
"Hey young felluh, where ya' been all my life!"

I replied, 
"Sorry to burst yir' bubble, but I got a wife!"

"That don't matter kid, what she don't know won't hurt the girl" 
as she fisted my collar and yelled, "I'LL ROCK YIR' WORLD! Annie the Tranny is what they call me. Bet you been wanted ta' bone me since you first saw me!"

Fear and frustration danced on my face
I begged the bouncer to 
"Get this he/she outta the place!"

My pleas were to no avail, 
and that sea donkey lurked hot on my trail
flailin' it's arms and grindin' bar stools with it's tail

Speakin' of tails...
a shiny blue wale tail crept up her back
Her jeans were mean, but couldn't hold her underwear's elastic slack
but at least it beat feastin' eyes upon her crack
then she... 
wrapped her grimy hands around my neck and asked, 
"You n' me, boy, what the heck!?!"

I screamed,
"Look here lady, you seem real nice for a tranny;
but...
ya' see...
ya' need 
to hit the bricks,
you
and yir' Granny Panties!"

At that point the joint started to really heat up
people were glarin' like they really wanted me beat up
I can't recall how the hell I got out of there 
alive and free
it was like a big manly freight train
headin' dead at me

I'm pretty sure I owe the good Lord a big favor
that beast was the devil
and Jesus was my Savior!

It's a night I thought would never end... 
the night at Candies Bar n' Grill
Granny Panty Annie got a thrill 
tryin' to make me her sexy friend!!!




Details | Satire Poem |

My Slutty Aunt's Wedding

I shook my head
Knew the day’d be messy
Some poor sap
Was marrying my Aunt Bessie

She’d slept with half of Brooklyn
Flaunting her exploits all through town
The mayor, the banker, the deli clerk
Even the birthday party clown

A wedding gown, so fitted
Her bellybutton showed
Boobs shoved up high enough
To violate building code

Minutes before the shindig
She pulled me on the roof
Snatched a flask from her garter belt
Downing one hundred ninety proof

She wanted to call it off
No way she could comply
To promise for all her life
To only screw one guy

I told her she could do it
Like many other people do
She finally calmed down 
And made her wedding day debut 

She stumbled down the aisle
Tripping on her gown
Her daddy kept her steady
‘til the pastor stared her down

She blushed but pulled together 
Long enough to give her vows
After the ceremonial kiss
Everyone went to carouse

Letting loose at the reception
She danced with all the boys
Twirling, flashing, grinning
Making all kinds of noise

I’d like to say things ended well
That monogamy she would master
But before the night was over
She got naked with the pastor

For Andrea's "Show Me the Funny" Contest


Details | Satire Poem |

Cyber real

Has the convenience of technology 
inoculated us from reality?
Do androids dream of electric sheep?
I pray the code my soul to keep?
Does your universe live within 4G
Or megapixel infinity?
Which memory lies within
The one that was
Or the one that's been
Or how much gig how much ram?
Which reality is true?
Cyber me
Or cyber you?
Cyber bully
Cyber crime
Cyber hate 
Cyber time?
Cyber boxer
Or cyber brief?
Who is the real identity thief?
Cyber pleasure
Cyber pain
Hours spent glaring into the screen
Choosing an alternate username.
Status updates and trending tweets
Fill your mind and rob your sleep.
Clever hashtags and Instagram 
Will shape your image and gain more friends.
Is the you you've shaped in cyberspace 
The same you I'd see face to face?
We hide behind our computer screens
And criticize with brutal ease.
Virtual reality
Is buying souls of men you see 
And robbing the ability to dream real dreams.
I want to conquer something real
That I can grab that I can feel.
I want to touch life and hold on tight
I want to unblock true friends
And "like" real sights.
I want conversation face to face
In real world time
In a real world place.


Details | Satire Poem |

Goodbye, Saint Joseph's School -- Elton John

*Sung to the tune of Elton John’s “Goodbye Yellow Brick Road.”  Intended to be taken 
humorously.  


“When are you gonna grow up?
It is in jail you will land
You’ll have to stay after class
And I’ll be talking to your old man”


     “You know you can’t hold me forever
     The last school bus is now due
     You can’t rap my knuckles with your ruler now
     Stand in my way and I’ll just run through
     So nah, nah, nah…

     “So goodbye, St. Joseph’s School
     Where the ‘Sisters of Mercy’ were cruel
     The Catholic school’s finally closing
     The lunchroom’s stopped serving gruel

     “I’m taking that bus, might never get off
     Don’t want to face my Dad’s wrath
     Oh, I’ve finally decided to free myself
     And set out on my own path
     So nah, nah, nah…”


“How can you earn a living?
You can’t even spell your name
You’ll be required to take some remedial courses
And stop playing silly head games”


     “Maybe you’ll get a new convent
     I hear there’s some room in Brazil
     Students there might appreciate
     A no-nonsense sister with a voice shrill
     So nah, nah, nah…

     “So goodbye, St. Joseph’s School
     Where the ‘Sisters of Mercy’ were crude
     The altar boys have been set free
     The priests are no longer lewd

     “I’d like to stay, watch them raze it
     The site with torture imposed
     Where skeletons still hide in the closets
     Nevermore to be exposed
     So nah, nah, nah…”



*For John Heck’s “Dear John” contest.  
Those of us who attended St. Joseph’s just learned the school is being closed.  
Although a good education was provided, some students were beaten there repeatedly.  
I feel a good education was provided, but they went overboard with discipline.  


Details | Satire Poem |

America: A Rant with Attendant Anecdotes, Amplifications, Dogmas, Harangues and Digressions

This ain't my first rodeo, so knowing the score more than four
I declare in this manure-flinging system of elected despotism
we ain't got no permanent friends, just permanent interests.
America's a dazzling chupacabra of a conceit
conceived in liberty and dedicated to the proposition
that shades of equality increase the gross market share.
We supplant the visible etchings of the colonial lash
with the invisible ones of debt by procuring more *****we don't need.
Breathless canaries in a cultural coal-mine,
fascicled to Breaking Bad, Mad Men and the Simpsons,
shackled to Amazon 's 'Customers Who Bought This Item Also Bought'
we're driven out toward the oceans beneath Europa's baker's sugar crust
where freedom exists on a mono-cellular level
but knowing we 're not alone doesn't amount to manure 
cuz they ain't Christian microbes so they ain't gonna be no use to us.
Like wind before the thunder the supple susurrus of my heart 
sends frissons of pleasure jolting though my *****
bloated to such Brobdingnagian dimensions
as to feel at home in the hallowed aisles of Costco or Sam's Club.
Our finger wagging Uncle has overstayed his welcome,
So **** your tired, your poor -
you're taking away jobs from real Americans.
**** your huddled masses yearning to breathe free -
your emergency room doctor visits are costing taxpayers $2286 a pop.
**** the wretched refuse of your teeming shore -
we already have enough garbage to fill our landfills
Just gimme my VIZIO 80” Razor LED™ 3D Smart TV  for my eye candy
Gimme my  Google Nexus 8 cell phone cuz Steve Jobs can suck my dick
Gimme my Fidelio X1 headphones so I don't miss the subtle nuances in Willie Nelson's 
Gimme my Nestlé Crunch Girl Scout candy bars for my sweet tooth and latent pedophilia
Gimme my Dial Triple Moisture Body cuz my balls got a stank like 3 day old crawdads
Gimme my Quilted Northern Ultra Plush toilet tissue cuz my ass needs TLC and backdoor action
Gimme my Fruit Smoothie Shakers so I don't have to get gouged by some turban mofo at Jamba Juice
Gimme my Gillette Fusion ProGlide Power Razor so I don't look like Jesus-F-Christ or a sandnigger
Gimme my Lash Factor Eyelash Conditioner cuz flirtatious love winks should be unconditional

America's soul is shrinking and vanishing like glaciers.
Grackles ebonize the sky where once proud eagles soared.
With God's help, America will rise again like the body of Christ after a good whooping!
Come on y'all - don't let my patriotic rant spoil a perfectly good Klan rally.


Details | Satire Poem |

Write a Song of Freedom

take:
a pocketful of rice
a handful of millet
a roll of the dice

put it in a tin can
wrap it up with tape
tie on a wooden spoon
to shake it for a price




14.12.2013


123